- Inici>
- B.- LA MAINADA I L'ESCOLA
B.- LA MAINADA I L'ESCOLA
La mainada i l'escola en són l'eix.
Primer hi trobareu propostes pedagògiques i alguna d'organització, i una mica més avall hi ha un xic de material que, de fet, és només una possible orientació, i un petit detall històric.
PROPOSTES PEDAGÒGIQUES: 1B_LA_MAINADA_i_L'ESCOLA_1_2_3_4_5_6_7_8_9_10_11
1.- LA LLENGUA ESTRANGERA (Com sempre les presses fan que ens preocupem més per lluir que no pas per si és el millor).
2.- LA POBRESA I LA LLENGUA (Hi ha molta mainada que per aprendre depèn del que es faci a l’escola, fer l’estruç no és la solució).
3.- ELS CONTES MIRANT ENRERE (Això d’arraconar o bescantar tot el que no és políticament correcte és d’una misèria mental esfereïdora ).
4.- PROPOSTA DE PONT (De la lletra de pal a la lletra lligada, és possible però cal ser sistemàtic).
5.- EL NOM ÉS IMPORTANT (A vegades es busquen excuses per justificar l’injustificable).
6.- REFLEXIONS I PROPOSTES PER AL CM I EL CS (Reflexions pensades per a centres amb força complexitat. Procurem treballar l’essencial).
7.- ALUMNES NOUVINGUTS AL CM O AL CS (Una possible línia de treball amb la mainada d’altres cultures que ens arriba al CM o al CS).
8.- HÀBITS DE CONVIVÈNCIA I RESPECTE (No sempre es pot ser políticament correcte, però sempre cal que tothom respecti a tothom).
9.- RES A VEURE AMB L’ORTOGRAFIA (Si els tractem d’ignorants i incapaços seran ignorants i incapaços).
10.- L’AGRUPAMENT DELS ALUMNES (L’agrupament en cicles és més natural i efectiu que no pas per cursos).
11.- ESTABLIR UNA LÍNIA D’ESCOLA (Una línia d’escola hauria de basar-se en objectius clars, avaluables i que fossin fonamentals per a la mainada).
MATERIAL DE SUPORT
EL PRIMER MANUAL D’ORTOGRAFIA 1917 (No té res d’especial, tret que és el primer manual d’ortografia, fet per en Pompeu Fabra i publicat per l’IEC).
EL LLIBRE DE LES FLORS (Una petita joia feta per mainada de l’Institut-Escola creat per la Generalitat el 1932, és un bon model).
BIOGRAFIES DE CIENTÍFICS (No són llargues, però tampoc no són d’una plana. L’esforç i la constància es manifesten en totes elles. Els bons exemples no fan mal).
Informació addicional