1 CAPMÀS + 2 PROPOSTES FONAMENTALS + 3 REFLEXIONS + 4 CARTES (d'estiu)

En aquest bloc he procurat posar-hi les reflexions i els recordatoris del que se m'ha anat acumulant des del mes de març fins ara (octubre).

Si hi ha alguna cosa que us sembla útil, perfecte, sinó, ja ho sabeu, a l'arxiu definitiu, la paperera.

Moltes gràcies per la vostra atenció i dedicació.

F. Ponsatí

 

1 CAPMÀS (Resum amb algunes línies bàsiques que em sembla que caldria que fossin prioritzades de forma sistemàtica i, per tant, que es tinguessin sempre en compte)

SOBRE ALGUNES LÍNIES MESTRES PER A UNA ESCOLA CENTRADA EN LES NECESSITATS I CAPACITATS DE LA MAINADA I EN LA SEVA FUNCIÓ DE COHESIÓ SOCIAL ACTUAL I FUTURA. L’escola al servei de tothom. L’escola eina de cohesió social.

ALGUNES LÍNIES MESTRES : PER_UNA_ESCOLA_CENTRADA_EN_LES_NECESSITATS_I_CAPACITATS_DE_LA_MAINADA

 

2 PROPOSTES FONAMENTALS QUE CAL QUE SIGUIN PRIORITZADES I SISTEMÀTIQUES

CADA DIA LES ESTONES DE ... PER A INFANTIL I PER AL CI: CADA_DIA_LES_ESTONES_DE_EI_I_CI_(NOVA) 

 

I TAMBÉ UNA PROPOSTA ESPECÍFICA PER AL CM I EL CS: CADA_DIA_LES_ESTONES_DE_PER_AL_CM_I_PER_AL_CS

 

3 REFLEXIONS

Com podeu veure, més endavant, n'hi he afegit una, són reflexions brollades de la lectura del llibre de la Laura Borràs, "El poder transformador de la lectura".

Potser, a vosaltres, també us poden ser útils, mai se sap..

 

MÉS UNA:: APROFITANT-ME_DE_"EL_PODER_TRANSFORMADOR_DE_LA_LECTURA" de Laura Borràs

 

EL CATALÀ ÉS UNA LLENGUA CONSONÀNTICA?: I_UN_BE_NEGRE_AMB_POTES_ROSSES

 

TOTHOM POT SER LECTOR HÀBIL?: A_VEGADES_EM_PREGUNTO_PER_QUE

 

I, COM A CLOENDA (4 CARTES D'ESTIU):

Aquestes quatre cartes varen ser dirigides a uns quants centres, no gaires, la veritat, amb la intenció d'allunyar-los una mica dels requeriments immediats provocats per la pandèmia i, alhora, procurar que centressin la seva atenció en allò que realment és important i fonamental per a la mainada, i que els podia ser útil per a superar l'escletxa de possibilitats educatives a mig i llarg termini, i fer-ho de forma efectiva i permanent.

LA PRIMERA (és de començaments del mes de maig):   UNA_ALTRA_MANERA_DE_VEURE_L_ESCOLA

 

LA SEGONA (és de finals del mes de maig):  UN_FINESTRAL_PER_A_UNA_ESCOLA_DIFERENT

 

LA TERCERA (és dels primers dies de juliol): PENSANT EN EL FUTUR

 

LA QUARTA (és, ja, del 15 de juliol): ÚLTIMES REFLEXIONS I COMIAT