Eines de llengua, la nova immersió

Segurament no ho hauríem ni de dir, però volem que quedi clar que, a pertot, «llengua» és sinònim de català, perquè aquest projecte està pensat per a una nació mestressa de les seves decisions i que vol una societat futura cohesionada i lliure.

 

En aquesta plana web hi anirem posant els projectes, propostes i materials de: "Eines de llengua, la nova immersió".

Tot plegat es vol que sigui com un estany que recull l’aigua de la pluja, la dels rius, rieres i deus subterrànies, i crea tot un ecosistema que s’escampa, a través de rius, rierols, canals i recs per donar més vida.

Ens sembla que una de les qualitats de tot el que es presenta és que no hi ha res tancat, ni els materials, ni les activitats ni les tècniques que es proposen.

Una altra de les qualitats és que tot té múltiples nivells i, per tant, és adaptable a qualsevol, alumne i no alumne, sense haver-hi de fer canvis.

Es pretén que tothom hi pugui trobar el seu punt (mestres, alumnes i pares).

Tots els materials d'aquestes planes són de franc.

La comunicació dels suggeriments, aportacions i demandes les podeu fer a través de:

L'adreça de correu que hi ha tot seguit, la seleccioneu, la copieu i l'enganxeu al correu que ens vulgueu fer    lestanyeinesdellengua@gmail.com

o bé a través de la pestanya corresponent d'aquesta plana web,

o bé directament a fponsati1@gmail.com

Us contestarem de seguida que ens sigui possible.

 

UNA EXPRESSIÓ QUE NO L'HAURÍEM NI DE PENSAR

Moltes vegades, sobretot quan llegim alguna cosa sobre mainada, la primera idea que ens ve al cap és: "Així ho estic fent malament".

Arraconeu-la, feu-la fora dels vostres pensaments, no és pas que ho estigueu fent malament, ho esteu fent diferent.

Tothom, sobretot amb la mainada, fa les coses de la millor manera que sap. Ho fa de la manera com li varen ensenyar, com li han dit que ho fes i, com ha observat i après de la seva experiència.

Sobretot en qüestions d'escola, és cert que, potser, es podria fer diferent, que fos més fàcil, que els resultats fossin millors però, per a poder-ho fer diferent, cal que es tingui informació, que algú ens ho expliqui, que ho veiem clar, possible i que tinguem temps per pensar i fer-ho.

Doncs bé, aquestes són les funcions d'aquestes planes, informar-vos, proposar-vos activitats fàcils però de bons resultats, considerar que tothom és capaç de canviar i fer les coses una mica dferents, i que, si es respecten els cicles dels infants i no es té pressa, les seves capacitats de comunicació i d'expressió oral i escrita fan un salt de gegant, sense oblidar que són lectors hàbils.

 

PROJECTES, GUIES I MATERIALS

Tot el que us presentem procura potenciar l'autonomia dels alumnes i la seva responsabilitat, donant-los cada cop més eines que els permetin ser menys dependents i més reflexius.

S'ha procurat cercar i presentar diferents maneres d'aprofundir la unió de la llengua oral, la lectura i l'escriptura.

Moltes de les coses que es proposen no són noves, la majoria dels professionals de l'ensenyament, imolts pares, ho saben fer i ho saben fer adequadament. Les propostes només canvien la sistematització, són com aquell polsim de sal que fa canviar el gust d'un plat.

Els pares hi podeu trobar, sobretot pels més petits, algunes maneres de fer que us poden ajudar a crear un ambient positiu i de creixement per als seus fills.